Trăim într-o lume cu multe lucruri care ne consumă timpul și nevoia constantă de a face mereu ceva. Și dacă nu o facem, rămânem în urmă în timp ce lumea merge mai departe.

A rămâne în viață și a fi competitiv astăzi înseamnă a verifica întotdeauna noutățile pe Twitter, Reddit, Instagram, Facebook, podcast-uri sau orice alte platforme de socializare. Sau să înveți fiecare cadru JS acolo, să înțelegi fiecare concept de programare și așa mai departe. Se pare că singura opțiune este să faci o duzină de lucruri.

În cele din urmă, totul duce la o minte haotică și nu mai putem gândi drept. Pur și simplu trăim în fiecare zi în timp ce sarcinile se acumulează. Și după un timp, reduce calitatea conținutului pe care îl producem, cum ar fi codul sau alte lucruri în activitatea noastră de zi cu zi.

Accentul acestui articol este de a găsi modalități eficiente de a face față unei minți haotice pentru a produce conținut de înaltă calitate. Voi vorbi despre câteva concepte bine cunoscute și de ce sunt importante, dar nu vor acoperi detaliile.

Să înțelegem cum funcționează creierul!

Creierul este unul dintre cele mai mari și mai complexe organe din corpul uman. Este alcătuit din peste 100 de miliarde de nervi care comunică în miliarde de conexiuni numite sinapse.

Iată ce vom aborda

  • Ceea ce duce la o minte haotică
  • Acceptați că există
  • Începe în tine
  • Concentrați-vă asupra respirației
  • Sănătate mintală
  • Recompenseaza-te

Dacă doriți să deveniți un dezvoltator web mai bun, să vă începeți propria afacere, să îi învățați pe alții sau pur și simplu să vă îmbunătățiți abilitățile de dezvoltare, voi posta sfaturi și trucuri săptămânale de înaltă calitate pe cele mai recente limbi web disponibile pe piață.

Ce duce la o minte haotică?

O minte haotică este pur și simplu un alt cuvânt pentru stres. Dacă aveți multe lucruri de făcut și nu le puteți acorda prioritate celor care sunt cu adevărat importante, rămâneți cu o concentrare egală pe toate, ceea ce duce la stres. Nu este nimic în neregulă dacă ai un pic de stres, deoarece te pregătește pentru provocări și pentru lucrurile care contează.

Cu toate acestea, problema este când îți preia mintea, lucrurile pe care le produci și modifică modul în care te comporti. Nu este ceva de care să scapi, dar a învăța cum să te descurci cu o minte haotică te ajută să iei decizii mai bune și să trăiești în prezent.

O minte haotica duce la cod haotic
O minte haotică

Iată câteva definiții ale modului în care ajungem cu o minte haotică

1. Presiunea sau tensiunea exercitată asupra unui obiect material.

2. O stare de tensiune sau tensiune mentală sau emoțională rezultată din circumstanțe nefavorabile sau solicitante.

Nu e vina ta că lumea în care trăim este plină de „faceți asta, nu asta, dar așteptați, trebuie să faceți asta!” cu alte cuvinte, o mulțime de lucruri care ne consumă energia.

Dacă încercați să vă așezați o secundă, să vă lăsați gândurile și să lucrați pe computer, cel mai probabil vă veți distrage de ceva de pe web. Și înainte de a-ți da seama, ai petrecut câteva minute sau poate ore întregi în toate, cu excepția muncii care contează.

A doua zi, procedezi la fel și a doua zi. Se pare că este imposibil să lucrezi fără să pierzi concentrarea în aceste zile.

Un lucru pe care trebuie să îl înțelegeți este că lumea este construită după ce vă atrage atenția, pentru că mai multă atenție este mai mare decât banii. Aceasta este o parte a modelului de afaceri și a modului în care funcționează orice altceva în lumea afacerilor. Rețelele sociale, aplicațiile mobile, reclamele TV, chiar așa sunt, sunt toate construite pentru a profita la maximum de timpul dvs. Unii o fac în bine, în timp ce alții nu.

Să recunoaștem, vor exista întotdeauna distrageri și ceva care vă atrage atenția. De aceea este important să gestionezi o minte haotică, altfel vei pluti doar în mijlocul nicăieri.

Deci, ce anume duce la o minte haotică?

  • Timp limitat: Prea multe lucruri care trebuie făcute într-un termen specific
  • Buget financiar: Nu pot cumpăra lucrurile de care aveți nevoie pentru a duce o viață decentă
  • Prieteni / familie: Nu sunt mulțumit de ceea ce faci, prea multe așteptări
  • Imagine de sine: Nu îți poți îndeplini obiectivele dorite

Acestea sunt câteva motive din multe. Depinde de persoană și de mediul său. Este interesant faptul că majoritatea oamenilor se încadrează în aceleași categorii care provoacă stres.

Acceptați că există

În primul rând, trebuie doar să o accepți. În al doilea rând, înțelegeți că există și nu încercați să luptați împotriva ei. În al treilea rând, analizează cum reacționează corpul și mintea ta. Nu este ușor să detectezi o minte haotică. Și dacă nu ești conștient de asta, puține lucruri te pot ajuta.

O modalitate de a detecta o minte haotică este atunci când gândurile tocmai au izbucnit și este dificil să identificăm ceva. Dacă uitați lucrurile des, acesta poate fi și semnul unei minți haotice.

Odată ce îți dai seama că există și cum reacționezi la el, poți găsi treptat modalități de ao reduce. Pentru a fi clar, stresul este normal, dar nu înseamnă că nu poate fi menținut în bine.

De exemplu, dacă conduceți undeva, este posibil să obțineți o imagine în care întoarceți volanul prea repede spre stânga și poate loviți pe cineva. Nu te definește, ci este pur și simplu un gând din zeci care îți intră aleatoriu în minte. Ceea ce te definește este acțiunea pe care o întreprinzi de fapt. Iar gânduri ca acestea nu sunt neobișnuite.

Iată câteva modalități de a reduce o minte haotică!

Începe în tine

Este obișnuit ca oamenii să spună că, pentru a reduce o minte haotică, trebuie să faci mișcare, să fii sănătos, să te alături unui boot camp, să vorbești cu cineva, să fii cu cineva, să asculți podcasturi și așa mai departe. Poate funcționa. Dar dacă vă gândiți la asta, acestea sunt lucruri care indică activități externe.

Nu mă înțelegeți greșit, exercițiile fizice și consumul de alimente sănătoase sunt bune pentru minte și corp. Dar este important să vă dați seama că problema se află în interiorul dvs. și voi trebuie să vă ocupați de această problemă.

De exemplu, dacă mașina mea are nevoie de un schimb de ulei, nu mă duc să umplu mai multă benzină sau să conduc în continuare. Sursa problemei este că trebuie să schimb uleiul, gata, altfel mașina va fi deteriorată.

Iată ce se întâmplă, a face întotdeauna ceva nu ne face mai fericiți, ci doar ne îndepărtează atenția de ceea ce ne luptăm. Trebuie să putem face față emoțiilor, să ne ocupăm de lucruri care nu sunt distractive. Mike Tyson a fost întrebat odată, care este cel mai dificil lucru la antrenament. El a spus, mintea.

Poți să meditezi toată ziua, să mănânci alimente sănătoase și să faci mișcare de 3 ori pe săptămână, dar dacă nu poți face față unei minți haotice, pur și simplu crești severitatea daunelor. Învață să faci față emoțiilor tale acceptând că există și nu le evita!

Concentrați-vă asupra respirației

Respirația este o activitate esențială care alimentează cu oxigen corpul nostru și diferitele sale organe, care este vitală pentru a rămâne în viață. Putem trăi fără hrană și apă timp de câteva zile sau poate săptămâni, dar dacă oprim respirația murim în câteva minute. Există o legătură puternică între respirație și mintea noastră. Nu ne gândim cu adevărat la acest lucru, deoarece majoritatea procesului se întâmplă automat. Știind să respirăm ne ajută să ne controlăm emoțiile, temerile și să ne păstrăm mintea limpede.

De exemplu, dacă o sarcină de programare este prea dificil de rezolvat, respirația dvs. devine rapidă și superficială. Respirați profund și încet vă va calma instantaneu, atât mental cât și fizic.

Deci, cum poți ști dacă respiri corect? Dacă stați pe un scaun, puneți mâna pe stomac și cealaltă pe piept, apoi verificați dacă pieptul sau stomacul se mișcă atunci când inspirați. Dacă pieptul tău se mișcă, atunci nu este un semn bun. Motivul este pentru că pieptul are spațiu limitat, ceea ce împiedică respirația maximă (cicluri scurte). Pe de altă parte, dacă faci activități sportive, atunci respirația toracică este normală, deoarece ai nevoie de oxigen rapid. Dar pentru activitățile non-sportive, respirația ar trebui să aibă loc prin stomac.

Sănătate mintală

Este vorba despre aducerea conștientizării la ceea ce experimentați direct, conștientizarea locului în care vă aflați și a ceea ce faceți, nu prea reactiv sau copleșit de ceea ce se întâmplă în jurul vostru. Sună ușor să te așezi câteva minute și să trăiești în prezent, dar ai încredere în mine, nu este așa! Suntem atât de prinși să trăim în trecut și în viitor, încât uităm pur și simplu să trăim în prezent.

Mindfulness nu este ceva nou. A fost folosit de mult timp și chiar și religiile îl folosesc. Să ne rugăm lui Dumnezeu este o formă de relaxare, de exemplu, și de a aduce gânduri în prezent. Am folosit această tehnică de atenție pentru a-mi lăsa gândurile și de multe ori am găsit soluții la probleme doar făcând asta. Este cam amuzant cum putem găsi răspunsuri atunci când nu stăm la birou.

Recompenseaza-te

Dacă vrem ca un animal să facă un anumit lucru, îi oferim un tratament de fiecare dată când îl face și, după un timp, învață și știe că, pentru a primi tratamentul, trebuie să efectueze acțiunea. Dar dacă nu vrem să o efectueze, fie strigăm, fie pulverizăm apă pe animal (nu este recomandat). Acestea sunt lucruri pe care oamenii le-au folosit pentru a învăța animalele să facă anumite lucruri, de exemplu delfinii să facă flip-uri înapoi, câinii să se rostogolească și chiar leii să sară prin foc (într-un circ).

Noi, oamenii, nu suntem atât de diferiți de animale. Este important să ne recompensăm pe noi înșine atunci când facem lucruri bune, deoarece acest lucru reconectează modelul neurologic al creierului pentru a continua să efectueze acțiunea. Cumpărați-vă ceva care vă place, de exemplu o batonă de ciocolată, băutură energizantă sau înghețată atunci când faceți ceva bun și veți continua să o faceți. Poate viziona, de asemenea, un film, serialul preferat de pe Netflix și așa mai departe. Găsiți ce funcționează pentru dvs.

Concluzie

O minte haotică nu este ceva ce ne dorim și, așa cum am menționat, duce la producerea de conținut de calitate slabă. Mai întâi începe în interiorul tău, așa că trebuie să înțelegi cum gândești și cum reacționezi la anumite lucruri și să nu încerci să o eviți făcând activități externe tot timpul. Faceți față gândurilor și emoțiilor dvs. prin atenție, respirație și asigurați-vă că vă recompensați atunci când faceți ceva bun.

Dacă înțelegeți cum funcționează mintea dvs., veți putea îmbunătăți o mulțime de lucruri în afacerea dvs., precum și în viața personală.

Vă rugăm să împărtășiți dacă aveți vreo tehnică bună pentru a vă ocupa de o minte haotică.

Iată câteva articole pe care le-am scris despre ecosistemul web, împreună cu sfaturi și trucuri personale de programare.

Mă puteți găsi pe Medium unde încerc să public săptămânal. Sau poți să mă urmărești mai departe Stare de nervozitate, unde postez sfaturi și trucuri relevante pentru dezvoltarea web împreună cu sfaturi despre viața personală.