Revisão do GhostBSD: simples e leve

Recenzie GhostBSD: simplă și ușoară

⌛ Reading Time: 5 minutes

Deoarece există atât de multe opțiuni diferite pentru sistemul dvs. de operare gratuit și open-source, poate fi greu să vă dați seama care este cea mai bună opțiune pentru dvs. Cernerea între distribuțiile Linux este dificilă – Debian și derivatele sale, Ubuntu și derivatele sale, Fedora, Arch, openSUSE, lista continuă. Cu toate acestea, ce se întâmplă dacă cea mai bună alegere pentru dvs. nu este de fapt Linux din punct de vedere tehnic? Aici analizăm GhostBSD, un sistem de operare Unix bazat pe FreeBSD conceput pentru o experiență desktop simplă, pentru a vedea dacă este potrivit pentru dvs.

Primele impresii GhostBSD

Unul dintre lucrurile care mă frapează întotdeauna când încerc un sistem de operare BSD este cât de asemănătoare se simt adesea. Știu că Linux și BSD sunt ambele sisteme de operare „asemănătoare cu Unix”, dar este ușor să uităm că, deoarece codul sursă pentru lucruri precum GNOME, sau în cazul GhostBSD MATE, sunt libere și deschise, sunt ușor portate la alte sisteme de operare sisteme precum GhostBSD. Mă ajută să mă concentrez asupra schimbărilor semnificative, cum ar fi modul în care GhostBSD funcționează sub capotă și alegerile făcute de proiect pentru a îndeplini misiunea de a oferi un sistem de operare simplu pentru desktop pentru uz general.

M-am simțit imediat întâmpinat de GhostBSD. În afară de techno-mumbo-jumbo pe care îl obțineți la prima pornire, unde trebuie să alegeți cum să porniți sistemul, este minunat să vedeți că există o temă și o prezentare prietenoasă despre sistemul de operare. Se simte foarte mult ca un sistem de operare desktop FOSS cu care sunt obișnuit, dar este încă rezonabil de prietenos de utilizat. Acest lucru este important, deoarece oferirea bunicilor cu ceva pe care îl cunoașteți pe laptop sau desktop este o modalitate excelentă de a-i ajuta, dar dacă este ceva care este ostil pentru utilizatori într-un fel, vor continua să folosească tableta lor mici pentru ei să vadă.

Procesul de instalare GhostBSD

Ceva care nu-mi place la GhostBSD este procesul de instalare. Nu există o pictogramă de instalat, așa că trebuie să săriți în terminal și să rulați gbi comanda. Această metodă de accesare a programului de instalare nu este cu siguranță atât de ușor de utilizat, ceea ce vă permite să găsiți documentația pentru a o instala pe unitatea sistemului. Mi se pare un pic dezamăgitor.

Instalatorul în sine este, de asemenea, orientat mai mult către un utilizator puternic. Dacă nu știi ce faci, ai putea ajunge la o configurație pe care nu o dorești cu adevărat. De exemplu, dacă aveți un alt sistem de operare instalat pe disc (foarte obișnuit cu utilizatorii pentru prima dată), acesta va fi instalat implicit pe disc, mai degrabă decât să se introducă în spațiul liber de pe disc, așa cum ar face Fedora cu instalatorul său Anaconda, pentru exemplu. În plus, ați ajunge cu Fish, mai degrabă decât Bash, pentru shell-ul dvs. implicit, ceea ce nu este grozav pentru începători, deoarece există o mulțime de ghiduri scrise pe Bash care pot funcționa sau nu cu Fish.

Instalatorul de revizuire Ghostbsd 1
Instalatorul de revizuire Ghostbsd 2
Instalatorul de revizuire Ghostbsd 3
Instalatorul de revizuire Ghostbsd 4
Instalatorul de revizuire Ghostbsd 5
Instalatorul de revizuire Ghostbsd 6

Experiență utilizator GhostBSD

În general, ca utilizator Linux, este ușor să-mi găsesc drumul în jurul GhostBSD. Desktopul MATE îmi este familiar, la fel ca majoritatea instrumentelor disponibile în sistemul de operare. Îmi place în mod special că există deja patru desktop-uri virtuale preconfigurate, deoarece acestea sunt acum o parte integrantă a fluxului meu de lucru și sunt cele care mă țin în cele din urmă atras de Linux și BSD.

Ecranul de conectare a revizuirii Ghostbsd
Ecranul de blocare a revizuirii Ghostbsd

O altă virtute a mediilor desktop pe care le iubim este abilitatea de a personaliza și de a regla pentru a se potrivi nevoilor diferite. De exemplu, puteți muta butoanele barei de titlu pentru a închide, minimiza și maximiza din partea dreaptă spre stânga, dacă doriți, ceea ce este frumos pentru utilizatorii de macOS.

Există, de asemenea, libertăți asociate actualizărilor și mecanismelor de actualizare – le puteți folosi fie pkg așa cum ați putea folosi apt sau dnf din linia de comandă din Linux sau utilizați instrumentele de gestionare a pachetelor GUI.

Actualizator de revizuire Ghostbsd

Aplicațiile instalate sunt toate necesare. Este exact ceea ce v-ați putea aștepta să găsiți în configurația tipică a sistemului de operare desktop open-source, fără bibelouri și doar aplicațiile esențiale.

Aplicații de revizuire Ghostbsd

Nu există multe de remarcat cu experiența utilizatorului – este o versiune foarte simplă și prietenoasă a desktopului MATE, care este concepută pentru a fi ușoară pe resursele de sistem și ușor de utilizat. În general, cred că nu există nicio modalitate de a greși.

Asigurați-vă că verificați unele dintre celelalte recenzii Distro, cum ar fi Deepin, Clear Linux sau MX Linux.

Legate de:

• 5 dintre cele mai bune Linux Distros pentru utilizatori Windows în 2021